Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:15 26.04.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема сух акумулатор ???  
Авторpapi (Нерегистриран)
Публикувано28.01.06 09:38



Здравейте :) Искам да попитам имате ли впечатления как се държат сухите акумулатори когато е много студено. Вече знам че, дори и нов обикновения акумулатор замръзва и не върши работа. Така че като тръгна да си купувам следващия път акумулатор може би ще е от сухите.
Та затова ми е въпроса издържат ли на студа, а също и колко им е живота при нормална експлоатация?
Благодаря предварително :)



Тема не е таканови [re: papi]  
Автор Cтaмaт Kapaчykyндypoв (No 24122)
Публикувано28.01.06 12:36



Значи чисто теоритично това което казваш, че дори и нов обикновен акумулатор замръзва, това не е верно. Има едни таблици със степен на зареденост, плътност на електролита и температура на замръзване. При степен на зареденост над 75%, плътността е над 1,25 ( малко по памет пиша ) а температурата на замръзване е към -80 градуса по целзий. Виж ако акумулатора ти е напълно разреден, плътността пада до към 1,10, съответно температурата на замръзване става -15 по целзий.
Така че ако на тебе ти е бил замръзнал акумулатора, значи че е бил разреден. Не ти е проблема в това, че е обикновен. А защо е бил разреден - ти трябва да знаеш.
Иначе по същество, за сухите акумулатори нищо не мога да кажа. Не съм ползвал, не съм и виждал дори. Аз си ползвам обикновен и не съм имал проблеми.

килия 324


Тема Re: не е таканови [re: Cтaмaт Kapaчykyндypo]  
Авторpaf (Нерегистриран)
Публикувано28.01.06 15:32



ами моя работи на колата вече 3 та година . не е свалян . а кога е слаган само господ знае . Ако караш само градско е хубаво да се зарежда веднъж на 3-4 месеца според мен ....



Тема Re: не е таканови [re: Cтaмaт Kapaчykyндypo]  
Авторpapi (Нерегистриран)
Публикувано28.01.06 21:34



На един колега му замръзна. Купи си нов монбат и му казали слагаш и караш. И така си беше докато не стана -17 и се налози да бутат колата за да запали. Не си спомям точно но май го зарежда цял ден няколко дни преди това, но може и да греша :)



Тема Re: не е таканови [re: papi]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано28.01.06 21:58



Monbat-a е дърво, Искрата и тя...

14 годишния ми Опелски оргинален акумулатор въртеше по-добре на -15 от сегашната ми 1 годишна Искра...

Изберете българското нали...




Тема Re: не е таканови [re: imitev]  
Авторc14nz (Нерегистриран)
Публикувано30.01.06 08:46



и аз не съм доволен от Искра, но има и Старт Добрич, карам с втори техен 60Ah на 14-ската и въртеше муци на -18 - предният искара 5 години.



Тема сухи линови [re: c14nz]  
Автор Tarambuka35OO (пристрастен)
Публикувано30.01.06 11:50



те не са сухи бре, просто са 'необслужваеми'.
ако мислите че са като NiMh или Li-Ion батериите - е не са :)
---
що се отнася до непаленето - то много вероятно е проблемите да са ви другаде.
- проверете си зареждането
- ако карате предимно градско на кратки разстояния, то е хубаво да го зареждате акумулатора поне веднъж на 2 месеца...

и т.н.



Тема Re: сухи линови [re: Tarambuka35OO]  
АвторДaмe (Нерегистриран)
Публикувано30.01.06 13:10



Аз карам с такъв необслужваем на AC Delco и съм страшно доволен. Започвам четвърта година с него и няма проблем. Дори и при най-големите студове, бяха ок. -18 При завъртането на ключа запалваше веднага. От българските не съм ползвал и не мога да кажа нищо за тях. Доколкото знам моят е с 10-тина лева по-скъп



Тема Re: сухи линови [re: Дaмe]  
Автор Cтaмaт Kapaчykyндypoв (No 24122)
Публикувано30.01.06 16:11



Абе не е баш с 10 лева, ами е двойно по-скъп ама нейсе.
Та какво се оказа сега? Че въобще не съществуват сухи акумулатори ли?
Защото онзи ден видях голямата полза от евентуален такъв. Един приятел не можал да запали сутринта и въртял докато изтощил акумулатора до последно. И понеже нямал зарядно ме помоли да мина през тях да взема акумулатора, да го заредя у нас и на другия ден да му го върна. Защо не направихме обратното - аз да му дам зарядното, не знам, просто той предложи да ми даде акумулатора и аз въобще не разсъждавах повече, метнах го в багажника. Уж карам внимателно, ама на за лош късмет, по едно време се чу тупуркане откъм багажника и като пристигнах, беше се килнал на една страна и електролита беше изтекъл. Става въпрос за МОНБАТ от старите с 6 броя капачки. Веднага купих от магазина 4 пакетчета сода бикарбонат и неутрализирах киселината ама прехабих акумулатора на човека и се наложи да му купувам нов, та изкара късмет.
Това с напълно сух акумулатор нямаше да се случи, макар че то при лош късмет всичко може да се случи.

килия 324


Тема Re: сухи линови [re: Cтaмaт Kapaчykyндypo]  
Автор Tarambuka35OO (пристрастен)
Публикувано30.01.06 16:24



има, но автомобилните не са сухи.
пълнежа им е гелообразен.
и нямат отвори за 'доливане' :)
но ако го пукнеш, пак ще потече неприятно вещество.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.